Intocmire registru inventar
Potrivit legii, intocmirea registrului inventar trebuie facuta cel putin o data pe an si este un document in care sunt inregistate elementele de activ si pasiv, inventariate de unitate, grupate dupa natura lor. Registrul inventar este intocmit in urma verificarii faptice a fiecarui cont de activ sau pasiv. Acestea au la baza documente justificative sau liste de inventariere.
Daca inventarierea are loc pe parcursul anului, atunci in registrul-inventar sunt inregistrate soldurile existente din care sunt scazute rulajele iesirilor si sunt adaugate rulajele intrarilor de la data inventarierii pana in momentul incheierii exercitiului financiar.
In cazul in care ativitatea societatii inceteaza registrul-inventar va fi completat cu cu elementele de pasiv si activ inventariate la acea data. Daca o unitate are subunitati teritoriale, registrul-inventar se va completa de catre subunitati si se va inregistra in evidenta acestora.
Pentru a scapa de toate aceste aspecte si a va putea concentra asupra lucrurilor importante pentru afacerea dumneavoastra, Contacor Expert va sta la dispozitie.