Digital Metrics

Bulevardul Ion C. Brătianu 34, Ap. 5, București 030175

Audit SEO

Audit SEO este unul dintre cei mai uzitati termeni din industria seo, atat din Romania cat si din lume. Fie ca vorbim despre un audit seo complet sau despre un audit seo gratuit, orice specialist in optimizare seo va va recomanda ca, inainte de a incepe o campanie de promovare seo, sa efectuati o analiza exhaustiva daca se poate, a site-ului pe care il doriti optimizat.

Fiind un subiect atat de discutat si o parte importanta a procesului de promovare seo, am decis sa alocam un spatiu cat mai cuprinzator acestui aspect, in care sa detaliem in ce consta un audit seo. Vom aborda cele mai importante actiuni pe care trebuie sa la cuprinda o analiza seo pentru website-uri, ce tool-uri de audit seo puteti folosi, fie ele gratuite sau platite, cine le poate efectua si cu ce rezultate si cat de folositor este un audit seo gratuit.

Auditul SEO trebuie sa fie un proces recurent

Da, auditul seo nu este un audit financiar care se efectueaza o data pe an sau o data la cinci ani. Cei mai multi specialisti seo sunt de parere ca o analiza seo efectuata la inceputul campaniei este de ajuns si ne putem baza pe ea toata durata campaniei. Din punct de vedere al marketing-ului cat si din punct de vedere seo, aceasta abordare poate fi paguboasa. Ca orice campanie de marketing, si cea seo trebuie urmarita si adaptata in functie de piata. Pe de alta parte, daca discutam de un audit seo pentru un magazin online, aici au loc foarte multe modificari de ordin tehnic la nivelul website-ului. Cu fiecare modificare, pot fi alterati parametrii seo si de aceea in astfel de cazuri se impun analize periodice.

Cand este oportun sa faci un audit seo?

  • Inainte sa incepi o campanie seo
  • Cand site-ul nu s-a indexat corect
  • Cand au fost facute modificari majore la site
  • Ori de cate ori simititi nevoia de o verificare de rutina

AUDIT SEO GRATUIT DE LA DIGITAL METRICS?

Ai un magazin online sau un site de prezentare si nu stii cat de bine este optimizat seo pentru motoarele de cautare? Vrei sa stii exact cum este pozitionat site-ul tau din punct de vedere seo?

Solicita acum un AUDIT SEO GRATUIT de la Digital Metrics si iti vom pune exact unde se afla site-ul tau in Google! Iti vom putea oferi urmatoarele informatii despre site-ul tau:

  • Numarul si cuvintele exacte cu care este indexat site-ul
  • Pozitiile din SERP pentru fiecare cuvant in parte
  • Piata totala potentiala pentru cuvintele indexate – totalul numarului de vizite
  • Top 20 cele mai cautate cuvinte indexate si pozitiile acestora in Google
  • Scorul de vizibilitate din Google
  • Numarul de vizite organice non brand lunare pentru cuvintele indexate

Actiuni de Audit SEO tehnic on page

Pentru a desfasura astfel de actiuni trebuie sa ne pregatim cu cele mai bune tool-uri pentru audit-uri tehnice de SEO.

Activitati de Crawling si Indexing

Prin aceasta actiune verificam daca site-ul este indexat corect, mai exact daca toate landing page-urile care ne intereseaza sunt corect cititite de Google, sau alte motoare de cautare. Aici va recomandam sa folositi Screaming Frog SEO Spider .

Un punct bun de plecare aici este fisierul robots.txt .  Chiar daca este destul de simplu de verificat, de-a lungul timpului am intalnit multe cazuri cand acesta bloca indexarea corecta a site-ului.

Verificarea existentei unui sitemap actualizat reprezinta un alt element de baza ce trebuie urmarit. Un sitemap bine pus la punct ajuta motoarele de cautare sa crawleze mai bine si mai repede site-ul si ne asiguram astfel ca ajunge peste tot. Plug-in-uri cunoscute ca Wordpress Yoast si altele genereaza in mod automat sitemap-ul dar pentru celelalte site-uri acest aspect trebuie verificat.

Cele mai folositoare tool-uri pentru efectuarea unui audit SEO:

  • Google Analytics
  • Google Search Console
  • Screaming Frog
  • DeepCrawl

Arhitectura si structura site-ului sunt extrem de importante pentru Googlebot. Dar, la fel de importante sunt si pentru utilizator si pentru experienta de navigare a acestuia in site. Ganditi-va la importanta unei organigrame in cadrul unei companii, se stabilesc nivelele ierarhice, se stabileste ce are de facut fiecare angajat si tot asa. Fara organigrama s-ar creea un haos total, nimeni nu ar sti ce are de facut. La fel de importanta este si structura unui site. Cum poti gasi ceea ce cauti intr-un site care nu are categoriile impartite corect sau nu are categorii de loc si toate produsele sunt listate pe o singura pagina? Cum poti naviga intr-un astfel de site?
Pentru procesul seo, arhitectura site-ului este decisiva si trebuie gandita si implementata corect inca de la infiintarea acestuia.

Erori 404 si alte tipuri de erori

Eroare 404 este poate cea mai intalnita. Din punct de vedere seo, google incearca sa ne linisteasca si ne spune ca “Generally, 404 errors don’t impact your site’s ranking in Google, and you can safely ignore them.” Totusi, google nu ne spune si conditiile in care ar trebuie sa stam linistiti. O astfel de eroare rezulta din inexistenta/disparitia unei pagini – un articol de blog pe care l-ati sters, zeci sau sute de produse sterse dintr-un magazine online, url-uri schimbate din diverse motive, sunt exemple de cum iau nastere erorile 404. Logic vorbind, nici un fel de eroare nu poate fi de bun augur unui site. Si daca afecteaza utilizatorul – care se enerveaza cand ajunge pe o pagina goala – si nu are legatura, la prima vedere cu seo, erorile 404 trebuie tinute sub control si daca nu pot eliminate complet, ar trebui macar sa existe un raport cat mai mic intre numarul de 404 si numarul de pagini al site-ului.

Redirect 302 in loc de 301 – o alta problema des intalnita care poate afecta in mod direct procesul seo. Daca redirect-ul 301 are un efect permanent, 302 este doar temporar si nu transfera autoritatea paginii catre noua pagina. Trebuie practice sa va asigurati ca toate aceste redirect-uri au fost implementate corect.

Alte erori care trebuie verificate sunt: existenta link-urilor intrerupte, structura link-urilor interne, erorile 400, 401, 403 si 408 sau erori de server de genul 500 si 502.

Viteza de incarcare a site-ului

Este o realitate ca traim in secolul vitezei, totul se misca cu o viteza ametitoare, timpul parca s-a comprimat. Consumatorii vor ca totul sa se intample in timp record iar viteza de incarcare a site-urilor a devenit un criteriu decisiv pentru reusita sau esecul acestora. In goana lui dupa cea mai buna oferta, consumatorul nu are timp sa astepte dupa site-ul nostru sa se incarce – asa ca verificarea si cresterea vitezei de incarcare trebuie sa devina prioritara.

Audit SEO de continut

Continutul unui site reprezinta chiar esenta acestuia. Un site cu un continut fresh, original, bogat va fi intotdeauna relevant pentru utilizator si implicit pentru Google. Acest continut trebuie pus insa in valoare iar de acest lucru ne asiguram urmarind mai multe aspect de SEO on page de continut.

Prezenta si densitatea cuvintelor cheie in locuri strategice din site

Este un subiect controversat, multi vorbind despre scaderea importantei acestora in procesul seo.  Totusi, atat timp cat vom fi folosi cuvintele pentru a comunica este imposibil ca importanta acestora sa se diminueze in vreun fel. Densitatea si pozitionarea lor insa, este cu totul alta poveste. Google ignora sau chiar penalizeaza de ani buni strategiile de keyword stuffing si ne obliga, in sensul bun al cuvantului, sa ne aliniem la standardele Google si sa avem texte relevante pentru utilizatori. Legat de densitate, studiile indica o densitate optima a cuvintelor cheie ce ar trebui sa se situeze intre 3% si 5%.

  • In Titlul, Url-ul, Meta Descrierea paginii
  • In Headere si subHeadere
  • In Continut

Continut duplicat sau copiat

O problema foarte des intalnita care, din punctul meu de vedere nu ar trebuie sa existe. Nu face cinste nimanui un aspect de acest de gen iar Google condamna in mod evident acest lucru si te poti trezi chiar si cu penalizare Panda. Mai sanatos din punct de vedere seo este sa nu afisam nici un fel de continut decat unul copiat.
In aceast situatie ingrata se afla de cele mai multe ori magazine online cu sute sau mii de produse. Tentatia de a folosi descrierile producatorilor este mare si atunci uita sau ignora generarea de continut relevant. Stim ca este greu sa scrii conitnut original pentru fiecare pagina, dar rezultatele finale merita cu siguranta.
Exista o multitudine de tool-uri care va permit sa verificati continutul site-ului, dintre care mentionam: Plagium, Duplichecker sau Siteliner.

Pagini cu continut subtire

In goana dupa targetarea a cat mai multe cuvinte cheie, foarte multi specialisti seo se lasa prada tentatiei de a creea cat mai multe pagini. Normal ca este greu sa umpli atatea pagini cu continut relevant si acestea sfarsesc prin a ramane “abandonate”. Paginile cu continut subtire nu fac decat sa dilueze autoritatea site-ului si scada experienta utilizatorilor. Sfatul nostru este sa incercati sa gasiti pagini similare si sa le contopiti pentru a creea pagini autoritare, cu greutate.

Auditul profilului de link-uri

Profilul de link-uri este unul dintre cei mai importanti factori seo. Pentru Google aceste link-uri reprezinta adevarate “voturi de incredere” si in baza acestora va urca sau cobori in pozitii un site. Pentru specialistii in optimizare seo off page, aceasta etapa a auditului SEO este cea mai spectaculoasa si totodata, cea mai frumoasa.

Si in cazul link-urilor cuvantul de ordine este RELEVANTA. Aceasta trebuie sa provina din surse credibile, originale, relevante – adica in legatura cu domeniul de activitate site-ului, un link venit de pe un site de piese auto pentru un site ce se ocupa cu vanzare de jucarii pentru copii va fi foarte putin apreciat sau chiar riscam sa primim o penalizare, si cu autoritate mare.

Cei mai importanti pasi ce trebuie urmariti cand facem un audit seo al profilului de link-uri!

Pasul 1: Stabilirea tool-urilor cu care vom analiza profilul de link-uri. Aici regasiti mai jos o lista cu cele mai importante instrumente pe care le puteti folosi.

  • Majestic SEO
  • Ahrefs
  • MozBar
  • SEO PowerSuite

Pasul 2: Intocmirea unei liste complete cu toate link-urile si domeniile si analiza acestora!

Pentru a avea imaginea de ansamblu este bine sa facem un excel cu toate linkurile si domeniile de unde provin toate linkurile site-ului. Primul indicator pe care trebuie sa il urmarim este raportul dintre numarul de link-uri si cel de domenii. Ideal este sa avem un raport echilibrat – un numar foarte mare de link-uri ce provin de la acelasi domeniu vor fi considerate de calitate slaba si nu face decat sa slabim bugetul campaniei seo.

Apoi trebuie sa urmarim cum a evoluat numarul de linkuri in timp. Cel mai bine ar fi sa existe o crestere constanta in timp, organica, fara spike-uri. Pana la urma asta inseamna seo – o abordare naturala, organica a cresterii site-ului.

Un alt aspect important se refera la geolocatia si limba de unde provin link-urile. Daca site-ul nostru este in Romania iar link-urile provin din Franta, Italia, Rusia sau alta tara, iar site-urile sunt au ca limba principala alta decat limba romana atunci putem avea probleme.

Verificarea ancorelor este un alt element important ce se verifica. Prea multe ancore de tipul exact match pot fi periculoase si trebuie tratate in mod corect. Diversitatea si relevanta trebuie sa fie cuvintele de baza.

Descoperirea link-urilor “otravite” si eliminarea acestora este extrem de importanta. De multe ori astfel de link-uri blocheaza urcarea in pozitii si afecteaza negativ procesul seo.

Pasul 3: Compararea profilului tau de link-uri cu cel al competitorilor principali. Este foarte important sa stim cu cine ne luptam si sa aflam de ce si cum a ajuns competitia sa ocupe primele locuri. In functie de ce descoperim in aceasta etapa ne vom stabili strategia pe care o vom aplica partea de linkbuilding.

Cere oferta
Poze & Video
Lasa un comentariu
Alte servicii
Cuvinte Cheie Cuvinte Cheie
Obiective SEO
Lansarea unei campanii de SEO fara o cercetare amanuntita a cuvintelor cheie relevante site-ului sau afacerii respective, este ca si cum ati lansa un…
Campanii Facebook Campanii Facebook
Campanii Facebook
Campaniile de promovare pe Facebook nu mai sunt ceva nou in marketingul online din tara noastra. Cu aproximativ 8,5 milioane (in crestere) de utilizatori…
ORM - Online Reputation Management ORM - Online Reputation Management
ORM
Managementul reputatiei online sau ORM, este un termen ce s-a consacrat in domeniul PR – public relations si asa cum ii spune si numele…
Content Marketing Content Marketing
Optimizare Off Page
Content Marketing-ul devine cea mai eficienta metoda de captare a atentiei consumatorilor In acest context, al supraincalzirii industriei media, content…