Digital Metrics

Bulevardul Ion C. Brătianu 34, Ap. 5, București 030175

Optimizare SEO On Page

In etapa de optimizare SEO on page, totul se focuseaza asupra site-ului in sine. In mod normal aceasta etapa ar trebui inceputa inca de la conceperea efectiva a site-ului daca vorbim de site-uri noi sau site-uri care vor sa-si schimbe complet structura. Acesta este cazul ideal, pentru ca in baza unei analize complete a pietei pe care va activa site-ul acesta va fi optimizat on page inca de la inceput.

In cazul site-urilor existente, procesul de optimizare on page este la fel de important, numai ca modificarile vor trebuie gandite si adaptate in concordanta cu structura/platforma acestuia.

Inainte de a incepe procesul de SEO on page trebuie sa intelegem cel mai important lucru:

Optimizarea site-ului din punct de vedere op page trebuie sa graviteze in jurul Utilizatorului si trebuie sa includa si partea de User Experience.

Relatia dintre User Experience si SEO este ca de la parte la intreg.

Fiecare actiune desfasurata, fiecare element de structura, fiecare cuvant scris, fiecare poza, trebuie sa fie implementate numai daca aduc o plus valoare utilizatorului, numai daca il ajuta pe acesta in procesul de navigare.

Cu gandul la viitorii utilizatori ai site-ului, haideti sa vedem in continuare care sunt cei mai importanti factori si cum ar trebui implementati:

Crawling si indexing

In aceasta etapa ne asiguram ca site-ul este indexat corect si ca toate paginile pe care ni le dorim sa fie vazute de motoarele de cautare sunt intr-adevar indexabile. Tot in aceasta etapa ne asiguram ca marcajele schema.org au fost implementate corect si verificam existanta fisierelor robots.txt si sitemap.

Structura site-ului

De cele mai multe categoriile de produse/servicii sunt concepute fara o analiza consitenta a modului in care utilizatorii cauta respectivele produse si servicii.

Sa luam un exemplu concret din domeniul de bijuteriilor. Un site de bijuterii care vinde bijuterii din aur cu siguranta are pe site bijuterii din aur galben, bijuterii din aur alb, inele de logodna, inele cu diamant, inele din aur roz, cercei cu diamant, cercei de aur, bratari de aur, etc. Sunt foarte multe produse care trebuie grupate corect, astfel incat sa ajute utilizatorul final in procesul de navigare si sa ii faciliteze astfel procesul de cumparare.

Asftel, stablirea categoriilor indexabile se va face in baza unei analize amanuntite modului in care consumatorii cauta astfel de produse cat si in concordanta cu strategia generala de marketing/vanzari.

Prezenta si densitatea cuvintelor cheie

Este o intreaga dezbatere in comunitatea SEO despre acest subiect iar parerile sunt extrem de variate si impartite. Ultimul studiu despre infleunta cuvintelor cheie in procesul de optimizare SEO on page, efectuat de Ahrefs chiar in iunie 2016 indica faptul ca aceste cuvinte inca mai joaca un rol in procesul de optimizare SEO on page. Trebuie mentionat aici ca influenta fiecarui cuvant in anumite parti din site a fost studiata in mod izolat.

Asa cum mentionam la inceput, trebuie sa empatizam cu utilizatorul si apoi sa ne gandim cum abordam subiectul cuvintelor cheie.

In cazul de fata RELEVANTA este cuvantul cheie dupa care ne vom ghida. Pagina pe care o concepem trebuie sa fie relevanta pentru consumator.

Locurile unde putem pozitiona cuvintele cheie dintr-o pagina sunt: in “title tag”, “alt tag”, “in beginning of title”, “headline”, “subheading”, “content”, “metadescription”, “first 100 words”, “url”!

Sa luam ca exemplu o pagina despre turism – cazare Barcelona! O pagina de site este foarte asemanatoare cu o pagina/un capitol dintr-o carte sau in cazul de fata un ghid scris despre cazarile din Barcelona.

Daca am fi un potential client, am vrea sa gasim in aceasta pagina cat mai multe informatii relevante despre subiectul nostru – cazare Barcelona. Asta nu inseamna sa scriem de cat mai multe ori sintagma targetata in pagina noastra, ci inseamna ca trebuie sa cream o pagina cat mai relavanta. Cum facem acest lucru? Ne punem in pielea utilizatorului si ne asiguram ca informatiile pe care le vom prezenta in pagina noastra il vor ajuta sa ia decizia ideala pentru el.

Concret, ii oferim informatii despre unitatile de cazare din Barcelona – unitati de cazare dupa numarul de stele, tipuri de cazari (vile, hoteluri boutique, hoteluri de lant, etc), cazari dupa amplasament (centrale, langa garile centrale, langa aeroport, langa cele mai importante obiective turistice ), ii prezentam top 10 cele mai bine cotate hoteluri, etc.

In felul acesta, toata strategia de optimizare seo va fi orientata catre utilizator si cu siguranta va contine si cuvintele cheie necesare indexarii de catre Google. Cream astfel o pagina naturala, sanatoasa care va creste in pozitii in mod durabil. Nu trebuie sa facem din plasarea cuvintelor cheie un scop in sine.

Acestia sunt cei mai importanti 3 factori de SEO on page care contribuie la o pozitionare cat mai buna a site-ului in SERP si dupa care ar trebui sa ne ghidam in momentul in care demaram o campanie de promovare seo.

Bineinteles ca procesul de optimizare a site-ului va contine analiza completa si a celorlati factori care influenteaza procesul: viteza de incarcare a unui site, internal linking, broken links, erori 404, erori html, validare cod W3, etc.

 

 

Cere oferta
Poze & Video
Lasa un comentariu
Alte servicii
Cuvinte Cheie Cuvinte Cheie
Obiective SEO
Lansarea unei campanii de SEO fara o cercetare amanuntita a cuvintelor cheie relevante site-ului sau afacerii respective, este ca si cum ati lansa un…
Campanii Facebook Campanii Facebook
Campanii Facebook
Campaniile de promovare pe Facebook nu mai sunt ceva nou in marketingul online din tara noastra. Cu aproximativ 8,5 milioane (in crestere) de utilizatori…
ORM - Online Reputation Management ORM - Online Reputation Management
ORM
Managementul reputatiei online sau ORM, este un termen ce s-a consacrat in domeniul PR – public relations si asa cum ii spune si numele…
Content Marketing Content Marketing
Optimizare Off Page
Content Marketing-ul devine cea mai eficienta metoda de captare a atentiei consumatorilor In acest context, al supraincalzirii industriei media, content…