Digital Metrics

Bulevardul Ion C. Brătianu 34, Ap. 5, București 030175

ORM - Online Reputation Management

Managementul reputatiei online sau ORM, este un termen ce s-a consacrat in domeniul PR – public relations si asa cum ii spune si numele se ocupa de influentarea si controlul reputatiei unei organizatii/individ.

Astazi, datorita expansiunii rapide a internetului si a retelelor sociale, Social Media (vezi Facebook, Instagram, Twitter, Google+, si altele), combinata cu aparatia companiilor specializate in Online Reputation Management, termenul a capatat mai multa relevanta in online, devenind un termen de sine statator. Si, intrucat totul se intampla in mediul online termenul s-a transformat in ORM, abrevierea de la Online Reputation Management.

Reputatia online reprezinta poate cel mai de pret activ pentru o organizatie (fie ea afacere, institutie publica, organizatie non-profit, etc.) si/sau individ. O reputatie negativa poate avea efecte dintre cele mai neplacute la fel cum o reputatie pozitiva ne poate propulsa usor pe culmi inalte.

ORM – potrivit pentru afaceri si persoane publice!

Esti antrepenor si detii o afacere, ai o profesie liberala (avocat, medic, stomatolog, expert contabil, arhitect, etc.), esti managerul unei institutii publice, esti politician, esti in top cei mai bogati oameni de afaceri din Romania sau esti pur si simplu un manager de succes? Inseamna ca cineva, undeva, pe internet comenteaza si scrie review-uri despre tine si/sau afacerea institutia pe care o conduci. In acest context ar trebui sa fii preocupat de ORM, sau, mai exact spus - de imaginea ta in mediul online. De cele mai multe ori aceasta imagine nu ti-o construiesti singur si din pacate nici nu mai detii controlul total asupra ei.

Astazi, daca ne aflam in una dintre situatiile de mai sus, o mare parte din activitatea noastra o desfasuram, fie ca ne dorim sau nu acest lucru, in mediul online iar acesta este influentata de reputatia in mediul online. In cele mai multe dintre cazuri acesta este un lucru extrem de benefic si, cel putin pentru cei ce au inteles puterea mediului online, posibilitatile de dezvoltare ce se deschid sunt aproape nelimitate.

Niciodata in istoria omenirii comunicarea nu a fost atat de simpla si de facila iar libertatea de exprimare nu a fost atat de usor de “exprimat”. In ultimii ani, aparitia si dezvoltarea masiva a numeroase site-uri unde oricine isi poate exprima o opinie despre orice combinata cu extinderea accelerata la nivel global a retelelor sociale au transformat consumatorul dintr-o enitate pasiva intr-un jucator extrem de activ.

Internetul s-a transformat practic, intr-un timp relativ scurt, dintr-un mediu static, un mediu de prezentare unde comunicarea era unidirectionala intr-un canal de comunicare bidirectional. Astazi, prospecti, clienti, consumatori, practic aproape oricine posteaza pe facebook despre ultima lor experienta de cumparare, comenteaza pe blogurile care ii intereseaza, scriu un review despre ultima lor destinatie de vacanta si ultimul hotel unde s-au cazat infuentand astfel ORM-ul afacerii tale sau imaginii tale ca persoana publica.

Asa ca, daca va ganditi ca imaginea dumneavoastra poate exista fara ORM – online reputation managemet, trebuie sa va mai ganditi inca odata!

O campanie de ORM, in functie de intentiile si nevoile fiecaruia isi poate propune trei obiective principale:

Cresterea vizibilitatiii si increderii afacerilor aflate la inceput de drum!

Dezvoltarea unui business este astazi, asa cum argumentam mai sus, dependenta de ceea ce se intampla pe internet. Vizibilitatea si increderea sunt poate cei mai importanti factori in succesul afacerii dumneavoastra. Echipa DigitalMetrics, impreuna cu dumnevoastra, poate gandi si implementa o strategie eficienta de managementul reputatiei online prin care sa crestem brandawarness-ul companiei inca din primele luni de existenta.

Protejeaza afacerile si persoanele de posibile atacuri de imagine!

Pe cat de mari sunt oportunitatile din mediul online pe atat de ridicate sunt si riscurile la care suntem expusi. In orice moment, un angajat nervos poate scrie un comentariu negativ despre compania de unde a fost concediat, un client suparat poate scrie un review negativ despre experienta de cumparare de la un magazine online, un consumator mofturos poate posta pe Facebook cat de proasta a fost mancarea la restaurantul unde a luat pranzul, etc. Cu o strategie eficienta de management al reputatiei, acest lucru poate fi preintampinat.

Ajuta la refacera imaginii in cazul in care aceasta a avut de suferit!

In cazul nefericit in care reputatie dumnevoastra online sau a companiei a avut deja de suferit, inceperea unei campanii de Online Reputation Management trebuie sa se faca in cel mai scurt timp posibil. Primul pas este sa preluam controlul si sa intelegem natura problemei iar apoi prin implementarea unui set de masuri specifice bazate in principal pe crearea de continut pozitiv sa impingem in spate, la maxim, rezultatele negative ce apar in cautarile din motoarele de cautare legate de dumnevoastra sau companie!

Cere oferta
Poze & Video
Lasa un comentariu
Alte servicii
Cuvinte Cheie Cuvinte Cheie
Obiective SEO
Lansarea unei campanii de SEO fara o cercetare amanuntita a cuvintelor cheie relevante site-ului sau afacerii respective, este ca si cum ati lansa un…
Campanii Facebook Campanii Facebook
Campanii Facebook
Campaniile de promovare pe Facebook nu mai sunt ceva nou in marketingul online din tara noastra. Cu aproximativ 8,5 milioane (in crestere) de utilizatori…
ORM - Online Reputation Management ORM - Online Reputation Management
ORM
Managementul reputatiei online sau ORM, este un termen ce s-a consacrat in domeniul PR – public relations si asa cum ii spune si numele…
Content Marketing Content Marketing
Optimizare Off Page
Content Marketing-ul devine cea mai eficienta metoda de captare a atentiei consumatorilor In acest context, al supraincalzirii industriei media, content…